همه چیز درباره گلس

گلس شیشه ای

گلس شیشه ای

[vc_row][vc_column][vc_column_text] 

گلس شیشه ای

گلس شیشه ای به عنوان پیشکسوت و اولین نوع این کالا میباشد. امروزه این نوع گلس به عنوان شیشه حرارت دیده در بازار معرفی میشود که خیلی قابل اعتماد نیست و ضمن اینکه شیشه حرارت دیده یک مولفه در برابر حفاظت بهتر از صفحه نمایش نیست. شیشه حرارت دیده در حقیقت نوع شیشه امنیتی محسوب میشود که در زمان شکستن کاملا خورد شده و به قطعات بزرگ و برنده تبدیل نمیشود که ایجاد خطر کند. در ایران به این نوع شیشه ، سکوریت گفته میشود  که در بیشتر ساختمانهای عمومی و فروشگاها نصب میگردد.

این نوع گلس مقاومت بالایی در برابر خط و خش دارد ولی در برابر ضربه هیچ مقاومتی ندارد و با کمترین مقدار ضربه خورد میشود. دارای وضوح خوبی میباشد و نسبتا دارای ضخامت بیشتری نسبت به بقیه محصولات غیر شیشه ای دارد.

یک نکته مهم در مورد این نوع گلسها که میشه نوعی سودجویی از طرف برخی فروشندگان این نوع کالا اشاره کرد ، بکار بردن جمله گلس باید بشکنه تا صفحه نمایش نشکنه هستش . در حقیقت اینطور نیست که گلس شیشه ای با دفع نیرو و یا ضربه وارده باعث شکسته شدن خودش میشه تا به گلس آسیب نرسه .ضرباتی که باعث شکسته شدن گلس شیشه ای میشوند حتی باعث ایجاد خط و خش هم روی صفحه نمایش بدون گلس نمیشود ! چون ساختار شیشه صفحه نمایش متفاوت با شیشه معمولی یا حرارت دیده گلس هست.

یک قانون در فیزیک هست به نام قانون تنش و کرنش که بر اساس این قانون هرگاه نیرویی به جسمی وارد شود ، آن جسم مطابق با ساختار مولوکولی نسبت به آن واکنش نشان میدهد. شیشه یکی از ضعیف ترین اجسام در برابر هر نوع نیروی وارده میباشد و به سرعت ساختار مولوکولی آن تغیر و از هم جدا میشود.

بنابراین شیشه نمیتواند جذب کامل نیروی وارده کرده و مانع از شکسته شدن صفحه نمایش گردد زیرا هرگاه نیروی وارده به صفحه گلس بیشتر از کمترین مقدار بوده ، باعث شکسته شدن صفحه نمایش نیز گردیده.

همچنین بیشترین علت عدم اسیب رسیدن به صفحه نمایش در زمان شکستن گلس شیشه ای لایه چسب گلس میباشد که ساختار نرم و تقریبا پلیمری دارد و باعث میشود نیرو بیشتر کنترل شود.

در برخی برندها بجای نمونه شیشه ای به دلیل تشابه ظاهری زیاد از محصولات پلیمری سخت نیز بجای شیشه استفاده میکنند که این نمونه نیز از نظر کیفیت ضد خش مقاومت کمتری دارند و از نظر مقاومت ضربه کیفیت بالاتر. این محصولات به مرور زمان تغیرر رنگ داده و شفافیت را از دست میدهند.در این نوع محصول به دلیل کیفیت پایینتر وضوح و شفافیت میبایست برای دوربین سلفی و تمامی سنسورها پانچ در نظر گرفته شود تا عملکرد انها مختل نگردد.

لذا اگر از گلس شیشه ای یا حرارت دیده و یا هرنام دیگری استفاده کردید ، خیلی به ایمنی و مقاومت در برابر ضربه امیدوار نباشید.

این نکته هم قابل ذکر است که تکنولوژی تولید این محصول امروزه پیشرفته تر میباشد و به نسبت نمونه های اولیه ضخامت کمتری دارند.

 [/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

1 نظر در “گلس شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *